BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M6-os autópálya: utolsó fázisába ért a beruházás, heteken belül használatba vehetik az autósok

Gyakorlatilag kész van az M6-os autópálya hiányzó szakasza, a kivitelező már a tereprendezésnél tart. A műszaki átadás után csak az engedélyek maradnak hátra, amelyek birtokában átadhatják a forgalomnak.

Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya zárószakaszán, a kivitelezés ezzel az utolsó fázisához érkezett – számolt be róla a Magyar Építők. A portálnak a kivitelező Duna Aszfalt főépítésvezetője is megerősítette a hírt, és emlékeztetett rá, hogy már az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését.

M6
Az M6-os autópálya meghosszabbításával a Duna menti és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul.
Fotó: Magyar Építők

Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz – burkolati jelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló – és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM-állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is.

Boldizsár Gábor jelezte, hogy a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárása után kezdeményezi a megrendelő Építési és Közlekedésügyi Minisztérium a forgalombahelyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. 

Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.

A Pécsi Újság korábban azt írta, hogy ez márciusban esedékes. A Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője ismertette, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni.  

Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM-állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése

– mondta, majd hozzátette azt is, hogy a leendő üzemeltetők bevonásával már zajlik a TSM-állomáson 

  • a rendszertechnika, 
  • a víztisztító technológia, valamint 
  • a villamos és ÜHK-rendszerek próbaüzeme. 

Teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger közötti útkapcsolat magyar szakasza

Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. A fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.